Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

cummings moments



may my heart always be open to little
birds you are the secrets of living
whatever they sing is better than to know
and if men should not hear them men are old

may my mind stroll about hungry
and fearless and thirsty and supple
and even if it's sunday may i be wrong
for whenever men are right they are not young

and may myself do nothing usefully
and love yourself so more than truly
there's never been quite such a fool who could fail
pulling all the sky over him with one smile


ας είναι η καρδιά μου πάντα ανοιχτή στα μικρά
πουλιά που είναι τα μυστικά της ζωής
ό,τι κι αν τραδουδούν είναι καλύτερο από το να γνωρίζεις
κι αν οι άνθρωποι δεν θέλουν να τ' ακούσουν οι άνθρωποι είναι γέροι

ας περιδιαβαίνει το μυαλό μου πεινασμένο
και άφοβο και διψασμένο και εύπλαστο
ακόμη κι αν είναι κυριακή ας έχω άδικο
γιατί όποτε οι άνθρωποι έχουν δίκιο δεν είναι νέοι

κι ας μην κάνω εγώ τίποτα χρήσιμο
κι ας αγαπώ εσένα περισσότερο και από αληθινά
δεν έχει υπάρξει ποτέ κάποιος τόσο ανόητοςπου να μην μπορεί να
τραβήξει όλων τον ουρανόπάνω του με ένα χαμόγελο

e.e.cummings
[1938]



now all the fingers of this tree(darling)have
hands,and all the hands have people;and
more each particular person is(my love)
alive than every world can understand

and you are and i am now we're
a mystery which will never happen again,
a miracle which has never happened before-
and shining this our now must come to then

our then shall be some darkness during which
fingers are without hands;and i have no
you:and all trees are(any more than each
leafless)its silent is forevering snow

-but never fear(my own,my beautiful
my blossoming)for also then's until


τώρα που όλα τα δάχτυλα αυτού του δέντρου(γλυκιά μου)έχουν
χέρια,και όλα τα χέρια ανθρώπους΄και
περισσότερο κάθε συγκεκριμένος άνθρωπος είναι(αγάπη μου)
ζωντανός από όσο κάθε κόσμος μπορεί να καταλάβει

και τώρα είσαι και τώρα είμαι τώρα είμαστε
ένα μυστήριο που δεν θα συμβεί ποτέ ξανά,
ένα θαύμα που δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν-
και λάμποντας αυτό το τώρα μας πρέπει να φτάσει στο τότε

το τότε μας θα είναι ένα σκοτάδι που όσο διαρκεί
τα δάχτυλα θα είναι δίχως χέρια΄και εγώ δεν θα 'χω
εσένα όλα τα δέντρα είναι(περισσότερο από κάθε
γυμνό κορμό) το σιωπηλό του που αδιάκοπα πέφτει χιόνι

-αλλά ποτέ μη φοβηθείς(δική μου,όμορφη μου
άνθισμα μου)γιατί και το τότε είναι έως


e.e.cummings
[1950]

2 σχόλια:

  1. Είναι απλά εξαιρετικός. Αγόρασα κι ένα νέο βιβλίο που εκδόθηκε με 44 ποιήματά του. Όταν το διαβάσω θα στο δώσω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πράγματι είναι εξαιρετικός. Ανυπομωνώ να διαβάσω κι άλλα ποιήματα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή